10 טיפים מעולים לפרסום בדיגיטל הכשר
רשת חנויות מצליחה מעוניינת להרחיב את שירותיה ולספק אופציות לקניה גם באינטרנט.
היא בוחרת מומחים לדיגיטל מהשורה הראשונה ומשקיעה הון עתק בבניית אתר, בקידום ממומן ובפרסום ברשתות החברתיות. לכאורה, עליה לפרוץ לדיגיטל החרדי ובגדול. לא?
אז זהו, שלא.
הציבור החרדי ברובו המוחלט לא נמצא ברשתות החברתיות וגם חיפוש בגוגל הוא מבצע לעיתים רחוקות יחסית לציבור הכללי. לגמרי לא נכון, לפנות אליו בדרכים המקובלות בדיגיטל הכללי.
זהו, שלא?
לא מדויק. אם תזרקו אבן ברחוב החרדי, סביר להניח שהיא תיפול על אישה שיש לה תיבת מייל פעילה, בדרך כלל יותר מאחת. ומה זו תיבת מייל, אם לא מדיה דיגיטלית על כל משמעויותיה?
מה זה אומר לגבינו, המפרסמים?
ששיטת המכירות בדיגיטל שונה לחלוטין בציבור החרדי מאשר בציבור הכללי, היא מתבססת בעיקר על שיווק דרך המייל ויש לה ניואנסים משלה, ודקויות שחשוב מאד ללמוד ולהכיר.
עם זאת, רצוי שלא להתעלם מהידע הרב שנצבר בעולם במהלך השנים בכל הנוגע לפרסום בכלל ובדיגיטל בפרט.
ישנם כללים חשובים שאסור לוותר עליהם, ומפרסמים רבים שמתחילים את דרכם בדיגיטל החרדי עלולים ליפול בפח ולבצע טעויות קריטיות שלא רק שלא יביאו לקוחות אלא גם יהרסו את שמם הטוב. וחבל.
אם כן, מהי השיטה המנצחת?
בשביל זה אנחנו כאן.
פוקוס – הוא מגזין דיגיטלי, המגיע ללמעלה מ45,000 כתובות מייל של נשים חרדיות עובדות. במהלך עבודתנו עם המפרסמים השונים התוודענו היטב לפרסום שעובד בציבור החרדי.
מתוך היכרות עם עולם הפרסום, אנו מודעים לסטטיסטיקות הכואבות. 80% מכספי הפרסום נזרקים לפח ואינם משיגים את המטרה הרצויה. רק למידה נכונה בנושא יכולה להביא למקסום התוצאות.
אנחנו מתנהלים מתוך יושר פנימי, כבוד למפרסם ומקסום ההשקעה של הלקוחות שלנו.
לכן יצרנו פלטפורמה מדויקת בה כל מפרסם יוכל לקבל חשיפה מירבית והמרת מכירות גבוהה.
את הידע שצברנו נשמח לחלוק אתכם לפני שאתם פותחים בכל סדרה פרסומית.
אז הנה עשרה טיפים מעולים לפרסום בדיגיטל הכשר –
טיפ מס' 1: חפשו מדיה שמגיעה למייל האישי.
האישה החרדית העובדת, היא אישה עסוקה מאד. היא נעה על ציר בית – עבודה במהירות מסחררת. חמש הדקות של ההפסקה, שהיא לוקחת כדי להתרענן מעט בעבודה – הן אולי הזמן היחיד שבו תוכלו לתפוס אותה.
בדיוק אז היא פנויה כדי לעבור על מיילים מעניינים שהגיעו ודרשו התייחסות, ולשם עליכם "לכוון את התחמושת".
כאשר אתם מחפשים פרסום טוב שיענה על הצרכים, הקפידו על במה מכובדת, על רשימות תפוצה שנותנות ערכים בעלי משמעות שמעניינים את האישה העובדת ו"מכריחים" אותה לפתוח אותם, ועל מקום מבוסס שכבר בנה אמון עם קהל הקוראים שלו.
ערכו מחקר שוק קטן ובדקו את הקולות העולים מהשטח: איזה מייל אישה אוהבת לפתוח, מה היא קוראת מהחל ועד כלה ועל מה היא רק מרפרפת? הנתונים יתנו לכם אינדיקציה מעולה למקומות הפרסום הרלוונטיים.
טיפ מס' 2: חשבו על תהליך דיגיטלי פשוט עד מינימלי.
הלקוחה החרדית מעדיפה להישאר אנונימית. לפני שתיתן את הפרטים שלה, היא תברר היטב היטב האם היא אכן מעוניינת במוצר ואם הוא מתאים לה ומשרת את מטרותיה ורק לאחר מכן היא תזדהה.
לכן, על תהליך ההרשמה להיות קצר וממוקד.
בדיקה מדהימה שערכנו, הציגה שתי מודעות זהות בתוכנן –
בראשונה – הועברה הלקוחה לדף נחיתה והתבקשה להשאיר פרטים.
בשנייה – הצענו לה לשלוח מייל חוזר עם המילה "מעוניינת".
הנתונים היו מפתיעים – ההרשמה דרך המייל היתה גדולה במאות (!) אחוזים מאשר ההרשמה דרך דף הנחיתה.
ניתוח קטן שערכנו, העלה את הטיפ הבא –
טיפ מס' 3: תנו אופציה לחסומים
הקהל החרדי הוא קהל שמור. רובו המוחלט משתמש באינטרנט ברמות חסימה שונות.
לכן חשוב לבדוק שהאתר או דף הנחיתה שלכם פתוח בכל החסימות ומאושר על ידן.
כדאי לשים לב, שהקהל החרדי מעדיף להשתמש כמה שפחות באפשרויות האינטרנטיות השונות.
לכן, גם אם אתם מציעים וובינר ייחודי, כניסה לאתר, או דף מכירה הקפידו לתת אופציה שונה לטובת החסומים. תתפלאו לגלות כמה מהם מעוניינים בשירות שלכם ומחפשים את הדרך להשתמש בו בלי לפגוע בערכים שלהם.
טיפ מס' 4: אספו לידים
פרסום מודפס – מחייב אתכם לפרסם, ובעצם לשלם, בכל פעם שאתם מעוניינים לקבל מכירות.
פרסום בדיגיטל, מאפשר לכם לאסוף "לידים" (= לקוחות פוטנציאליים) לרשימה מסודרת ולדוור אליה בכל פעם בה אתם תרצו למכור מוצר כלשהו, בלי להשקיע אגורה נוספת!
למעשה, בפרסום דיגיטלי הכסף שאתם משקיעים שווה הרבה יותר!
הכלל הזה נכון תמיד. אבל לקהל שלנו הוא משמעותי עוד יותר.
מה יגרום ללידים להגיע עד אליכם? הנה הטיפ הבא –
טיפ מס' 5: הכינו משפך שיווקי
תנו ללקוחות הפוטנציאליים שברצונכם לאסוף, מוצר משיכה מעולה שיגרום להם לא לחשוב פעמיים לפני שהם נרשמים.
וכאן חשוב להבדיל בין עסק שמוכר מוצר לעסק שמוכר שירות.
אם אתם מוכרים מוצר ומעוניינים למשוך את הקהל לאתר או לדף המכירה, הכינו הפתעה מרעישה – קופון שיוזיל את העליות במידה ניכרת, סיבה טובה שתגרום לנשים להרגיש ש"היה שווה" לקנות את המוצר דווקא דרך האתר ולא בחנות. ברגע שהלקוחה ביצעה רכישה אחת, היא בנתה אמון וקל הרבה יותר להביא אותה לקניה חוזרת.
לעומת זאת שירות, ברוב המקרים הוא יקר יותר, אישי יותר ומחייב בניה עמוקה יותר של אמון מצד הלקוחה, לכן חשוב לבנות מערכת יחסים ארוכת טווח, בה תכירו ללקוחה את מעלות השירות שלכם ותתנו הוכחות, המלצות וערכים שיגרמו לה לחוש שהיא הגיעה למקום הנכון.
מוצר המשיכה שלכם במקרה הזה יהיה מתנה חינמית מעולה שהלקוחה תרשם כדי לקבל אותו. לקוחה חרדית תהנה לקבל מתנה לילדים שלה, ניתוח אישיות מעניין, או אקססוריז לבית. מתנה נכונה נוספת היא כזו המתוזמנת לחג או מועד מסוים במהלך השנה.
טיפ מס' 6: אל תאריכו!
מודעה בדיגיטל צריכה להיות מתומצתת מאד עם מס' מילים משמעותיות והמון סקרנות להמשך פעולה.
עבדו לפי התרשים הבא:
הצורך – מס' מילים המתארות את הכאב של הלקוח
הבשורה – הפתרון שיש לכם להציע
המשפך השיווקי – מוצר המשיכה הדיגיטלי שלכם
פרטי יצירת קשר (גם לטובת החסומים)
גם כאשר הנכם מדוורים ללקוח בכוחות עצמכם, אל תכבירו במילים.
ככל שתהיו ממוקדים יותר ותעבירו מסרים ברורים – תעלו את רמת הדיוורים שלכם, ותשמרו על רשימת התפוצה פעילה לאורך זמן.
טיפ מס' 7: עצבו באנר פרסומי מושך
בדקו שהמודעה שלכם, נראית טוב גם על המסך.
שסוג וגודל הכתב קריאים וברורים ושאין צורך לאמץ את העין על מנת לקרוא את הטקסטים.
טיפ מס' 9: הכניסו קישור
מודעה מודפסת אינה מאפשרת מאום לבד מאשר המודעה עצמה, במודעה דיגיטלית תוכלו להכניס קישור ולתת מידע נוסף ויקר!
אל תישארו ברמת המודעה החיצונית בלבד, הכניסו קישור לדף נחיתה הכולל פרטים טכניים, קטלוג או הרחבה, לדף מכירה המאפשר קניה מאובטחת, או לאתר הנותן חשיפה רחבה יותר למוצרים שלכם.
טיפ מס' 8: הוסיפו הנפשה וחיות!
בואו נפעיל טיפה הגיון, מה יותר מוכר? מודעה ששוכבת דוממת על הדף או מודעה שזזה, מקפצת ומציגה את עצמה בכוחות עצמה ללקוח הפוטנציאלי? הנתונים מן השטח מעלים כי מודעה מונפשת מושכת את העין וגורמת להתעניינות ולהקלקה פי 4 ממודעה רגילה.
נצלו את הכלי הדיגיטלי המדהים הזה לטובתכם ובקשו אנימציה למודעה שלכם! (שימו לב, האפשרות הזו אינה זמינה בכל במה דיגיטלית. בפוקוס – כן!)
טיפ מס' 10: הכל מדיד!
הפרסום הדיגיטלי הוא מדיד ונותן לכם סטטיסטיקות מדויקות על אחוזי הפתיחה וההקלקה.
גם הפרסום הדיגיטלי הכשר נהנה מהיתרון הזה באופן יחסי.
עקבו אחר אחוזי הפתיחה, אחוזי ההקלקה, מס' ההקלקות, ומס' המכירות.
העיקרון הפרסומי מדבר על 7 חשיפות למוצר לפני רכישה.
שלחו מיילים שונים, בדקו מיהם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ואילו מסרים מדברים אליהם יותר והתמקדו בממירי המכירות המשמעותיים ביותר.
מגזין פוקוס
050-4192829
נהניתי מאד!
קראתי לא מעט חומר בנושא,
וכאן בפשטות ובתמצות חדשת וחדדת לי מאד!
תודה!