לא מזמן, השתתפתי בהרצאה נהדרת של מרצה דגולה ומקסימה, נהניתי מכל רגע.
התוכן היה רלוונטי, המרצה השתמשה בטונים ובאינטונציה הנכונים, שעשעה במקומות המתאימים.
כשהיא השתמשה בציניות, זה היה רק על עצמה, ממש כמו שלומדים בקורס מרצים.
בסוף ההרצאה המרצה נתנה זמן לשאלות, ומה שקרה, שהיא למעשה הפכה את ההרצאה כרגע לסדנה, נכון?
פה, למרבה הצער, היא נפלה. ואמרתי לעצמי, 'אופס, גיטי, כמה חבל, רואים שהיא לא למדה הנחיית קבוצות.'
מה שקרה , זה ששואלת השאלה דיברה מעט, והמרצה ממש נפגעה: אני עונה לך ואת מדברת??
מנחי קבוצות מקצועיים יודעים למנף את ה'תקרית' , להתעלם כשצריך ולמשוך קשב של כל הקבוצה ועוד כמה סודות.
הנחיית קבוצות מקצועית דומה לאבחון תווי פנים- את כמנחה יודעת- מה קורה מתחת לפני השטח, מהי הדינמיקה הנוכחית, באיזה שלב נמצאים כרגע האנשים שמולך,
ולמה הם בחרו להתנהג בדרך מסויימת.
מדובר בכח עצום בידיים של המנחה, שמוביל אותה למיומנות הנחיה טובה בהרבה,
יכולת תקשורת מדוייקת בהתאם לצרכים של כל משתתפת ושל הקבוצה.
והכי חשוב, רוגע ונינוחות גם במקרים מלחיצים.
קחו לדוגמה כמה מודלים של הנחיה שאני משתמשת בהם:
הידע מול הזרימה: המנחה יודעת את התוכן. לא יודעת לאן הקבוצה תיקח את התהליך; יודעת שכל תוכן שעולה על ידי האנשים הוא תשתית לעבודה; יש דברים שאני יודעת שיקרו בכל קבוצה ובכל זאת תמיד מפתיעים מחדש; מותר גם לא לדעת.
לכן חשוב תמיד שמנחה, וגם מנהלת תכין לקבוצה בלת"מ-תכניות מגירה של הפעלה, תרגיל ואפילו תוכן.
תוצר מול תהליך: להאמין שיש ביכולותינו לעבור תהליך ולהגיע לתוצאות; תוצר = גוף ידע קיים = יצירה של ידע חדש; תהליך = התבוננות ביחסים ובתוך אישי. האחד כרוך בשני.
תוכן מול תהליך: איך ליצור חיבור בין התוכן לבין התהליך שהקבוצה עוברת?
הסוד הוא כמובן- המינון הנכון.
היכולת של המנחה להחליט, לדעת, מה אני רוצה שיהיה בתוכן ומה בתהליך.
שליטה בתוכן מספקת בטחון עצמי שמשפיע באופן משמעותי על הובלת התהליך.
הרצאה מול הנחייה- כשעסוקים בדיבור מקשיבים בדרך כלל לעצמנו; הרצאה – סוג של שיח המדגים את קצה הרצף של דיבור מונולוגי..
הנחיה –לעומת זאת היא היכולת להקשיב למה שלא נאמר: ל'סאבטקסט', ולהעביר תוכן תוך הקשבה ושימוש ב'הרצאה'.
שליטה – אי שליטה: ללמוד מהלומדים; איזונים; בטחון עצמי, סוגיות של אגו וכבוד.
בררי עם עצמך: לוותר על שליטה זו שליטה?!!; להעביר את השליטה למישהו אחר זו שליטה?; לא נוכל להוביל תהליך חינוכי כאשר אנחנו באי שליטה. לפחות צריך מצב יציב שיספק ביטחון עצמי ואומץ להוביל תהליכים.
שימו לב, התוכן הזה רלוונטי גם למנהלת מול צוות, אפילו מול עובדת אחת, מול לקוחות
וגם מול מטופלת אחת.
ישנם שלבים שקורים בכל מפגש עם אנשים, והמשמעות של הידע הזה היא עוצמה אדירה ומתנה ענקית.
מנחות מסויימות אומרות לי שיש להן את זה והן ממש טובות בהנחיה אז למה צריך את זה בכלל?
אני מדמה את זה להבדל בין סכין חדה לבין הסכין השוייצרית שכשחדרה לנו למטבח פתחנו עיניים ועבודת החיתוך והבישול הפכה לקלה בהרבה. מנחות מקצועיות הן מנחות שעובדות בקלות, ושלקבוצה הרבה יותר טוב.
מה שקורה כיום-שהקורסים הקיימים להנחיית קבוצות הינם ארוכים, ואני שומעת ממשתתפות אצלי בקורסים שהחומר מאד תיאורטי.
בקורס הזה שנפתח בתמך, מוענק ידע מקצועי בצורה פרקטית, כולל כל המצגות, סדר יום שמחולק לפי זמן, ומטרות
כל פעולה היא שקופה וכל המשתתפות מתנהלות כמנחות פעילות.
בקורס המרוכז הרבה עיבוד ובעיקר מתנה ייחודית: דיסק סרטונים לשימוש, רשימת הפעלות נהדרת.
ותכנים מקסימים.
הקורס יתקיים בתמך למשך 6 מפגשים מרוכזים ומתומצתים בימי רביעי ערב בשעה 8:00-10:30 החל מתאריך כ בטבת.

האם עומד להיפתח קורס הנחיית קבוצות? או לימוד יעוץ תעסוקתי?
שלום רב,
אשמח שתיצרו איתי קשר
0502022661
גיטי היקרה!
בהצלחה הייתי שמחה להשתתף ,אני במקסיקו לעוד שבועיים ואחר כך במרוץ לחתונה של ביתי
אוהבת ואשמח לשמוע ממך תמיד
מחזיקה לך גיטי אצבעות !
חשוב מאד מאד .
בהצלחה !
אשמח. לשוחח
לא מצליחים לראות את המחיר
אני מתעניינת בקורס הנחיית קבוצות
אשמח לדעת מה נושא המפגשים והעלות