רִשּׁוּת שֵם ז' פיתוח רשת של קשרים עסקיים וחברתיים הדדיים, לקידום מטרות של ארגון, מפעל או קריירה אישית; נטוורקינג; networking; 6
התשובה הזו מעניינת ומעוררת תובנה. מארגנות הכנס משקיעות כל כך הרבה זמן ומשאבים על מנת להביא מרצים מעולים וסדנאות מרתקות ובסוף, הערך הרב ביותר מגיע דווקא מפעילות שהמשתתפות יוצרות ולא המארגנות, מפעילות אינטרקטיבית שאינה מוגדרת מראש. והתובנה הנובעת מהסטטיסטיקה הזו היא שלפעמים עלינו להבין שהערך שלנו אינו בהאכלה בכפית, אלא באספקת תשתית שמאפשרת ללקוחות שלנו לפעול, ליצור ולבנות. לעיתים, אנחנו צריכים לשחרר ולתת לשטח לכתוב בעצמו את הסקריפט ולהאמין בו שהוא יכול והוא מסוגל ושהתוצאה שלו עשויה להגיע למקומות שעליהם לא היינו חולמים. ומכל הסיבות האלו, הצוות המארגן של הכנס השנתי ייחס לתכנון פעילות הנטוורקינג משקל רב והפקיד את התכנון של הפעילות בידיה של יעל זלץ, שבהגדרה, לא מאכזבת. כולנו חכמים, כולנו נבונים, כולנו מכירים נטוורקינג, ובכל זאת, יעל הצליחה להפתיע אותנו. ראשית, בהוראות שנתנו לפני הפעילות יעל ונעמי אלבינגר הדגישו בפני המשתתפות את כל הדברים שלא עושים בנטוורקינג: זה לא למכור זה לא לספר על עצמי זה לא לבקש המלצות אתם שואלים מה זה כן? גם אנחנו שאלנו. הנה התשובה: זה להקשיב לשטח זה להציע ערך זה לפתוח דלתות זה להעביר הלאה ומתאוריה לפרקטיקה. ישנם שלושה כלים שבאמצועתם ניתן לנהל תהליך נטוורקינג שייצר קשרים משמעותיים: הפניות אני שומעת על העסק שלך ואני חושבת שאני יכולה להפנות אליך אח, דודה, שכנה, שותף עסקי, מישהו שזה עכשיו פגשתי. הם עשויים לעזור לך בפיתוח העסק שלך, בקניה, במכירה, במימון או בעצה. שיתוף פעולה בלי הפניות ובלי צד שלישי, אני ואת שזה עכשיו נפגשנו יכולות לעשות משהו ביחד. זה יכול להיות מיזם או פרוייקט חד פעמי, זה יכול להיות הפניות הדדיות או עסקת חבילה, זה יכול להיות שאני אקנה ממך או אפילו שאת תלמדי אותי. זה לא כל כך משנה מה, אבל אנחנו נעשה משהו יחד שיתרום לעסקים של שתינו. לגלות סוד מקצועי בסדר. הבנתי שאם אני יועצת ואת מוכרת עוגיות אני יכולה להפנות אליך את בת דודתי. הבנתי גם שאם אני קוסמטיקאית ופגשתי מעצבת תסרוקות אנחנו יכולות לתכנן חבילה לכלות. אבל מה אם אני בעלת חנות סדקית ופגשתי את המתחרה שלי? מה קורה אם אני עוסקת בייבוא מוצרים חד פעמיים ופגשתי את הבעלים של של היבואן הראשי בתחום? יעל אומרת שזו הזדמנות מיוחדת להוכיח לעצמינו את האמונה בכך שיש מקום לכולם, שאין אדם נוגע במה שמוכן לחברו אפילו כמלוא הנימה. להיפך, יש לנו בסיס משותף לדיאלוג ואנחנו יכולים להתקדם מייד לשלב הנתינה. פגשת קולגה/מתחרה? גלי לה סוד מקצועי. ספרי לה על שיטה לחסכון בעלויות, גלי לה מה הקסם שלך בשימור לקוחות, חשפי בפניה את המתכון המיוחד של לעוגיות שוקולד ציפס. תני לה. את תרוויחי. נטוורקינג זו מערכת קשרים שצריך לבנות. קשרים בונים באמצעות נתינה. לא רק בעסקים – אבל בהחלט גם בעסקים. ולא רק בכנס תמך, בכל יום ובכל מקום שפוגשים אנשים. תנו להם. צאו מהקוביה שלכם והעניקו מעצמכם. זה רק יגדיל ויעבה לכם את הרשת. תשמעו בקול יעל. היא בדרך כלל צודקת.

