Hebrew  English   אודות ההאב  |   יצירת קשר   |   פורום קשרים

האב ירושלים
  • קורסים וסדנאות
  • נטוורקינג
  • אירועים בתמך
  • מאמרים
  • המומלצות שלנו
  • קורסים וסדנאות
  • נטוורקינג
  • אירועים בתמך
  • מאמרים
  • המומלצות שלנו

אמנית? בואי תעשי מזה עסק!

03/02/2014 אין תגובות

נשים רבות מנהלות עסקים – יוצרות, נותנות שירות, מעצבות או מייבאות ומוכרות. בדרך כלל הן אוהבות את העסק שלהן, מחוברות לתועלת ולהנאה שהוא מביא ללקוחות וגם להן עצמן. מורות פרטיות או קלינאיות תקשורת אוהבות את התלמידים, מעצבות בגדים מחייכות מכל הלב כשלקוחה בוחרת בגד מחמיא ושוזרות זרים נהנות כל הדרך אל זר האירוסין הייחודי שהן מכינות לכלה. יש מי שהקשר שלהן לעיסוק שלהן עמוק הרבה יותר: אלו הן אמניות בנשמה, כאלו שהעסק שלהן התחיל מאז ומתמיד כתחביב ואשר במשך הזמן החליטו להפוך את התחביב המקצועי לעסק ולנסות לעשות כסף מהמומחיות המיוחדת שלהן. אמניות בעיצוב, בתכשיטנות, בציור ובאיור, בקרמיקה או ברקמה נתקלות בכמה אתגרים שמייחדים את העסק האמנותי ומבדלים אותו מעסקים אחרים:

א.      אמניות שפותחות עסק מיצירות האמנות שלהן מתקשות לקשור את האמנות בכסף בכל שלב של תהליך הפיכת האמנות לעסק: מתקשות לגבות כסף עבור מה שעשו מהלב, מהנשמה. מתקשות לתמחר ולמכור את היצירה שלהן ולפעמים מתקשות להיפרד מהיצירה.

ב.      אמניות שעובדות מהלב עובדות בקצב של הלב – לא לפי שעון. אבל לקוחות ופעילות עסקית קשורים לתזרים מזומנים וללוחות זמנים. כתוצאה מכך נוצר חסר ביצירות דווקא בזמן שאפשר היה למכור, ועודף בזמן שאין קונים. באופן כללי לאמניות עשויה להיות בעיה עם עמידה בלוחות זמנים והן עלולות להעדיף לוח זמנים שמבוסס על זמני לחץ ודד ליין שמעלה את האדרנלין ואת התפוקות. סגנון עבודה זה פוגע בחיי המשפחה ומעלה שאלה חזקה לגבי כדאיות העסק כולו.

ג.       באמנות, קשה לתמחר. האם לפי שעות העבודה? החומרים? בוודאי שיש לקחת גורמים אלו בחשבון, אך רקמה אינה שעות עבודה וחומרים!! גם תכשיט זהב אינו מוערך לפי משקלו ושעות העבודה שהושקעו בו אלא לפי איכות היצירה וייחודיות העיצוב. האם השוק משלם את הערך של האיכות הזו? מעריך אותה? מי בכלל השוק שלך? היכן הלקוחות שמוכנים לשלם? איך תגיעי אליהם?

ד.      בניגוד למוצרי צריכה יומיומיים, חפצי אמנות – יודאיקה, מתנות ונוי – נחשבים מוצרי מותרות. התפיסה הרווחת היא שכל מיתון וכל ספק במצב הכלכלי הכללי מערער את שוק האמנות. אנו חושבים שהדבר אינו כך, וכי קיים אתגר אמיתי להבין את השוק ולצלוח גם זמני מיתון בהצלחה ובצמיחה לעסק שלך.

ה.      התרשמות אמיתית מחפצי אמנות אינה בפרסום ויזואלי רגיל בעיתונות. השקעה בפרסום נוגסת חלק ניכר ברווחים ולעיתים אף מביאה להפסדים שכן הפרסום אינו מצליח להביא מכירות שיכסו את ההוצאות. איך מגיעים לתודעה של הלקוחות? מה הדרך לגרום ללקוחות להבין את האמנות, לחוש אותה, להתרשם ולקנות? דרכי הפרסום הייחודיות לענף הינן שיווק שקט ופילוח שוק. אמניות רבות אינן מכירות שיטות שיווק אלו.

אמניות אוהבות את העסק שלהן, ממאיירת וציירת ועד שוקולייטרית ושוזרת פרחים, מעצבת ורוקמת. האהבה לעבודה מטשטשת את הגבולות בין המקצועיות והכישרון לבין הניהול הפיננסי – וכשאהבה מקלקלת את השורה, נפגעת גם השורה התחתונה: האם העסק ריווחי או לא?

בהאב ירושלים של תמך, המרחב העסקי לנשים חרדיות, בבנין שערי העיר, קומה 9, ניתן יעוץ מקצועי לאמניות. אנו מזמינות אותך – המנהלת עסק המבוסס על אמנות – לסדנה מיוחדת שתתקיים בהאב ביום רביעי  כא בשבט [22.1.14] ותעסוק בהיבטים העיסקיים של האמנות. בהאב יש מקום לאמנות – ואנו מציעות לך להגיע לסדנה עם היצירות שלך, להציג אותן ולמכור! חובה לתאם מראש בימים א' – ה' בטלפון – 025388665 בין השעות 1300 ל2000. או במייל mw@temech.org

האב יעוץ עסקי לנשים ליווי עסקי לנשים מרחב עסקי פיתוח עסקי לנשים
השארת תגובה

ביטול

ניווט מהיר:

  • אודות האב
  • קבוצות הנטוורקינג של תמך
  • צור קשר
  • יומן אירועים
  • קורסים וסדנאות 
  • המומלצים שלנו 
  • מאמרים

  !Become a partner – Donate Today

2015 | כל הזכויות שמורות לJerusalemHub
האתר עוצב ונבנה ע"י Odesign
גלילה לראש העמוד
  • heעברית
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס