אם את המנהלת בארגון או בעסק
ובכל זאת
את עובדת יותר קשה מהעובדות שלך
הגיע הזמן לשנות את זה!
כשהעסק שלכם גדל, כשהארגון שלכם התרחב, התחלתם להעסיק עובדים. ייתכן שאת הגעת למקום העבודה הנוכחי ישירות לתפקיד המנהלת כשהעסק כבר בנוי ומורכב –
בכל מקרה, העובדים אמורים לבצע את המטלות במקום המנהל ולשחרר את ההנהלה לתפקידים אחרים! מתברר שניהול העובדים הוא עומס בפני עצמו. מנהלת שעמה עבדתי הגדירה זאת בפשטות: "אני לא גננת!". ולפעמים, מנהלת עשויה להרגיש שהיא מתפקדת ככזו…
תסכול. בזבוז זמן. בזבוז משאבים של הארגון.
האם לקחת עוד עובדים כדי להקל על העומס?
אפשרויות התרחבות שקשורות בגיוס עובדים חדשים מתבררות כמעגל קסמים מסובך ומתסכל: מגייסים עוד עובדים כדי לבצע עוד עבודה, אבל העובדים עצמם מייצרים עוד עבודה להנהלה – והמחסור בזמן ובאנרגיות גורם לאיבוד שליטה על רבים מתחומי האחריות והסמכות של העובדים. נותנים יותר סמכויות לעובדים אבל כתוצאה מכך יש הרבה פחות שליטה והרבה פחות פיקוח ומעקב ובקרה ואז מתברר שדברים "נפלו בין הכיסאות". המנהלת מתחילה להרגיש שעדיף היה שהיא תעשה הכל בעצמה – ולפעמים זה קורה, היא עושה בעצמה דברים שהיא משלמת לעובדת כדי תבצע אותם!! את שואלת את עצמך אם את המנהלת או העובדת הכללית של כולם?!
ואם אני העובדת הכי מומחית פה, בגלל זה אני צריכה לעשות הכל?
רוב המנהלים הגיעו לעבודת הניהול מתוך מקצועיות: מחנך מקצועי הופך בסופו של דבר למנהל מוסד חינוכי. אנשי חסד ומעש מקימים ארגון חסד ובעלת גישה לגיל הרך מוצאת את עצמה לאחר שנות ניסיון – כמנהלת מעון. ההכשרה אינה בתחום הניהול אלא בתחום המקצוע. ואז מתברר שלנהל אין הכוונה רק ליצור חזון ולהבין את המטרות ואת היעדים ואת הדרך – הניהול כרוך בהנעת עובדים, בניית מערך תגמולים, ריכוז מתנדבים, פוליטיקה ארגונית, התמודדות עם שינויים מבחוץ ומבפנים ומתח בלתי נגמר מול רשויות וממשל.
- אני המנהלת, מה הלאה?
- אני סגנית, עד הפנסיה לא אספיק להיות פה מנהלת – מה הלאה?
כעובדת הקידום שקבלת התבטא בשכר ובסטטוס. קבלת יותר עבודה ויחד איתה יותר כסף, חדר יותר גדול, סמכויות גדולות והכרה. לאן מתקדמת המנהלת? ואיך?
קידום במשרת ניהול הוא קידום אישי – התהליך שאת עוברת עם עצמך ובו את לומדת לנהל היטב עד שאת מרגישה שליטה על התהליכים, פעולה על פי תכנית וחזון והובלה של הארגון למרות האילוצים. במאבק עם הכוחות הגדולים שמושכים אותך אל הדחוף במקום אל החשוב – את זקוקה לכלים מקצועיים של ניהול.
קורס יעוץ ארגוני נותן לך יותר מזה – לא רק כלים ניהוליים מקצועיים להגברת המוטיבציה של העובדים ובניית מערך תגמולים, לא רק מודלים שמאפשרים לך לעצב תהליכים בארגון שלך, אלא גם הזדמנות לשדה פעילות חדש: יעוץ ארגוני.
אם את רוצה ללמוד לנהל את העובדות שלך, להתקדם מבחינה אישית ולהפסיק לעבוד יותר קשה מהעובדות שלך תוך כדי פיתוח כישורים חדשים של תקשורת, התמודדות עם שינוי וכלים לייעוץ – קורס יעוץ ארגוני נועד עבורך.
מה יש בקורס שלי ליעוץ ארגוני?
- קורס שנתי אקדמי – 25 מפגשים של 6 שעות כל אחד, ועבודת פרקטיקום מודרכת.
- אפשרות להשלמת תעודה מאוניברסיטת בר אילן בקורס מתוקשב מרתק.
- אפשרות להכרה לנקודות גמול ושבתון.
אשכולות הידע:
שינוי – הבנת תהליכי שינוי ומיפוי בעזרת שאלונים.
מוטיבציה – תיאוריות ויישום תוך כדי בנית מערך תגמולים והאצלת סמכויות.
תרבות ארגונית – כלי להשפעה בארגון, להתמודדות עם שינויים ולהטמעת חזון.
גישות ביעוץ וכלים ביעוץ – אבחון ארגוני, תקשורת, סגנונות תקשורת וסגנונות ניהול.
התנהגות ארגונית – פוליטיקה, מאבקי כוח, קונפליקטים, הגדרות תפקיד וסמכויות.
פרקטיקום – כניסה לארגון, יעוץ למנהל, כלים באימון מנהלים, סיום תהליך ופרידה.
פרטים: ימי חמישי בבוקר, האב ירושלים של תמך, בנין שערי העיר, קומה 9.
לרישום התקשרי:
למה דווקא אצלנו?
כי זה מחזור 11 של קורס אקדמי מוצלח ומרתק, מעשיר, מקצועי ופותח אופקים.
כי הבוגרות שלנו קודמו לתפקידי ניהול בתוך הארגונים שלהן ומחוצה להם
כי הבוגרות שרצו לפתוח עסק עצמאי ביעוץ ארגוני – קבלו בקורס את הכלים הנכונים ועשו זאת!
כי הכלים שלנו מתאימים לקהילה – לעסקים משפחתיים, לארגוני חסד, לעמותות ולנשים – למאפיינים הייחודיים של העסקים בקהילה.
כי הצוות שלנו הוא מתוך הקהילה – מכיר ומוקיר את המאפיינים של אם לומדת-עובדת ומתאים את הדרישות לעונות השיא והלחץ
כי הקורס ביעוץ ארגוני פותח לך שער לעולם הארגונים, העסקים, הייעוץ – אפשרויות חדשות להכנסה בעיסוק מרגש, מרתק ומספק. מה היית יכולה לאחל לעצמך בעבודה שלך יותר מזה?
שלום רב, אשמח לקבלת פרטים נוספים, תודה והמשך יום טוב
שלום!
שמי אסתר, יש לי רקע של שנים בהוראה ובתכנות, כעת רציתי לעשות הסבה לניהול, בעקבות המלצה של גרפולוג בכיר שראה את כתב היד שלי.
האם הקורס הנ"ל זה הצעד הראשון אותו כדאי לי לעשות?
בתודה
אסתר