דיברתי עם טובה, בעלת חנות לכלים, שרצתה להגדיל את ההכנסות של העסק שלה: תביני, היא אמרה לי, אני חייבת להכפיל את מספר הלקוחות שנכנסים לחנות. אם יגיעו יותר לקוחות ואני אמכור בסכומים כפולים אני אשלש את ההכנסה שלי: אקבל את הסחורה בהנחה, העסקת העובדת נעשית משתלמת יותר, הפרסומים נעשים משתלמים יותר, למעשה – התקורות נשארות באותה רמה וההכנסות עולות. חייבת להכפיל את הלקוחות!!
רציתי לספר לטובה על חוק שמצדיק את החשיבה שלה וקובע שהיא לגמרי בדרך הנכונה: סוד המספרים הגדולים.
יש סטטיסטיקה. כלומר – על כל 5 הצעות מחיר שאת שולחת ללקוחות, רק 1 יקבל את ההצעה ויקנה. רק 80% מהלקוחות שנכנסים לחנות רוכשים. 20% מהלקוחות קונים בסכום גדול מ300 ש"ח. לכל עסק, לכל שירות, לכל בעל מקצוע – הממוצעים שלו. ולכן ככל שמגיעים יותר לקוחות, ככל שהמספרים גדולים – סגירת העסקאות גדולה יותר בהתאם.
השאלה של טובה היא איך מביאים עוד לקוחות? איך מגיעים לקהל שמעוניין לקנות כלים באזור שלה? האם כל מי שקונה כלים מגיע אליה? ומי שלא מגיע אליה, היכן הוא קונה? מדוע?
התשובות לשאלות של טובה עוסקות בשיווק: שיווק הוא יצירת הערוץ שדרכו יגיעו לקוחות ויתבצע תהליך מכירה. שיווק במיטבו הוא לספר על העסק שלי ועל המוצרים שלי לאנשים שרוצים להקשיב, שרוצים לשמוע, שמעוניינים ומתעניינים בעסק, בשירות או במוצר.
מי הלקוחות המעוניינים? ואיך מדברים איתם?
בניתי עם טובה תכנית – אבל זה סוד מקצועי שטובה עדיין שומרת לעצמה, כאשר התכנית תצליח – נספר לכן בדיוק מה עשינו. בינתיים נזמין אתכן לתכנית שטובה עברה: טובה נכנסה לחדר שיווק עם רחלי בינר ויצאה משם עם עסק גדול.
רחלי בינר ממליצה לכן: בואו להשחיז את הגרזן!
"אם היו לי 8 שעות לכרות עץ,
במשך 6 שעות מתוכן הייתי… משחיז את הגרזן"
(אברהם לינקולן, נשיא ארה"ב)
בעלות עסק, הנה ההזדמנות שלכן להשחיז את הגרזן.
בניית תכנית שיווק
בחדר שיווק אקטיבי, יוצאת לדרך!
אם גם אתן רוצות להניע את העסק שלכן קדימה, באופן ממוקד ומדויק, ישר למטרה,
חדר השיווק הוא בשבילכן.
מדובר בקבוצת עבודה, במהלכה יוצרת כל אחת תכנית שיווק עבור העסק הפרטי שלה.
בניית תכנית שיווק כוללת:
- יצירת מיקוד עסקי
- הצבת יעדים ופירוקם לכדי תכנית עבודה
- סינון קהלי היעד
- בחירת תמהיל השיווק
- יצירת בידול עסקי
- בניית תכנית פעולה
חדר השיווק מאפשר יצירת מיקוד עסקי ובניית יסודות השיווק, בתוך מרחב פעיל חם ותומך.
בואנה לגלות את הדרך לקדם את העסק, וגם ליהנות מהדרך J
בהנחיית רחלי בינר, יועצת ומאמנת עסקית ומייסדת חדרי שיווק לעסקים
חדר השיווק הקרוב יוצא לדרך
ביום רביעי בבוקר, בתאריך י' באייר בין השעות 10:00 עד12:00 בבוקר
בהאב ירושלים של תמך, בבנין שערי העיר, קומה 9
מוזמנות לשריין את מקומכן שם בטל': 02-5388665