שלום חברה יקרה,
הפעם אני רוצה לדבר איתך על ההתארגנות לחגים. נשמע אולי מוקדם מדי, אבל ממש לא.
ספקי שירות נוהגים לתת מתנה לקראת החגים. סוג כזה של הכרת הטוב על הדרך העסקית המשותפת והזדמנות לומר תודה ולאחל שנה טובה. כל אחת מחליטה למי היא רוצה לתת מתנה. מה היקף המתנות והאם בכלל זה נדרש בעסק שלה.
ישנם לקוחות שלא אוהבים מתנות. זה מלחיץ אותם ונותן להם תחושה לא נעימה, במקום זו הטובה שרצו להעניק להם.
אז מה כן?
מתנה עם מחשבה. דבר קטן, סמלי, רעיוני שמייצג את עולם התוכן שלכם, את האמירה הזאת שיש לכם בעסק, ובכלל את זו שמייצגת את ההסתכלות שלכם על החיים. זה לא צריך להיות יקר, אבל זה כן צריך להיות עם ערך.
מתנה שעושה את העבודה היא מתנה שמרגשת את אלו שקיבלו אותה. שמדברת אל הלב שלהם. שזה לא ישמע לכם יומרני, אבל זה באמת כך: אם המתנה אינה כזו, היא אינה מצדיקה את ההוצאה.. וזו הסיבה שכעת זה הזמן לחשוב על המתנה…
לברך.
למתנה צריך לצרף ברכה. ברכה מייצגת, מכוונת, ומוקירה. מילים חמות מעומק הלב. מילים שמביעות את מה שאתם באמת מאחלים להם. לא צריך לדבר גבוהה גבוהה, אלא בגובה העיניים, לא מתוחכם יותר מדי (אלא אם העבודה שלך מייצגת שנינות ותחכום…) ולא מועתק משום מקום. ו..כן. שימו לב שהעיצוב של הברכה יהיה מקורי, נאה, ומרשים, לא רק בעיצוב עצמו אלא גם בהגשה שלו. מה שאומר, הברכה מודפסת על כרטיס/גלויה, מוצמדת בצורה מעניינת למתנה, ומאפשרת לקרוא אותה שוב ושוב, להתמלא ולהתרשם ממנה בכל פעם מחדש וגם להראות לאחרים…
לארוז.
האריזה צריכה להיות מענינת. מקורית, מיוחדת. שתשקף את המומחיות שלך בדבר הזה שאת עושה. בדרך כלל כל לקוח מקבל מתנות רבות לחג. אבל מתנה שימושית, חמודה, בגובה עיניים וסמלית, עם ברכה מכל הלב, תעשה את העבודה. אז אם יש לך כמה דקות פנויות לזה. תתחילי כבר כעת לחשוב ולהשקיע. תתפלאי לגלות שהחשיבה אורכת זמן, ביצוע הרעיון, הקניות והכתיבה גם אורכים זמן ואיך שהתחלת כבר לארוז את המתנה פתאם את מרגישה בעצמך, כמה שהיא משמעותית ומיוחדת כמה שהיא משקפת אותך ואת העשיה המופלאה שלך בתחום בו את עוסקת!
לשלוח.
המשלוח אורך זמן. כל דבר שמתכננים אותו מראש, יכול להיות הרבה יותר זול וגם להגיע בזמן ללקוחות שלכם ולא בדקה המאה כשהם כבר יצאו מהמשרד בערב החג.. תנסי להיזכר כמה עלה לך השליח שהוצאתם במיוחד לצורך ענין שכזה..
_________________________
באיחולי בריאות ושמחת חיים,
שבי סאפרין, מומחית בתקשורת, מאמנת נשים "להצליח עם מה שיש".
אם מענין אותך לשמוע עוד טיפים על בית – עסק – עבודה ואיך לנצח עם מה שיש לחצי כאן
shevisapir@gmail.com