בעלות עסקים שואלות אותנו: איפה לפרסם? איך לפרסם? פרסום זה טוב? כמה אני צריכה להשקיע בפרסום? לפרסם כל שבוע או רק פעם בחודש? מסר עקיב או מסר רציף? לגוון את המודעות? לשמור על אחידות? גם וגם?
הרבה שאלות שמראות שאנחנו לא מבינים מה פרסום יכול לעשות ומה הוא לא יכול לעשות למען העסק.
המצב בשטח
את בעלת עסק – נניח שאת עוסקת בהוראה מתקנת, או ברפלקסולוגיה, או במתן שירותי יעוץ מס.
- נכון שאת עוזרת לאנשים בבעיות לא פשוטות שלהם?
- נכון שאישה שכואב לה הגב יכולה לקבל ממך תרגילים וטיפולים שיגמרו עם הכאבים הללו לתמיד?
- נכון שנשים שמנהלות עסק קטן מהבית חושבות שלא צריך מנהלת חשבונות, ואחרי שמגיעה ביקורת, הן מגלות שהחיסכון הזה עלה להן עשרות אלפי שקלים?
- נכון שילדים שלומדים בדרך הכי מתאימה להם מחפים על כל הלקויות ועוברים את בית הספר בהצלחה לימודית, חינוכית וחברתית?
- נכון או לא?
נכון שהשירות שאת מציעה הוא קריטי לאנשים שצריכים אותו?
נכון.
ולכן את רוצה לספר לאנשים שצריכים את השירות שלך, כלומר – ללקוחות שלך – שאת קיימת ושהמוצר שלך הוא הדבר הכי מתאים להם וחבל להם לבזבז את כספם במקומות אחרים שלא יתנו להם את התמורה האמתית.
מה את עושה? נכון: מפרסמת!
ואחרי שפרסמת [לא משנה היכן, וכמה] – מה קורה?
- מתקשרים אנשים שלא מבינים מה את נותנת בדיוק: תזונה או טיפול רגשי?
- הם לא הבינו שהשירות כרוך בתשלום.
- הם חשבו שהמחיר הוא רק חמישים שקלים לכל החבילה כולה כולל ביטוח ואחריות.
- הם בודקים אם הם בכלל צריכים את הדבר הזה בבית שלהם.
- שואלים אם את יכולה לייעץ להם בטלפון והם יעשו את זה בעצמם "קנה ובנה".
- מספרים לך שבאוסטרליה מקבלים את זה בחינם.
- משווים אותך למתחרים ואומרים ש"הכל אותו דבר".
את בטוחה שיש גם הרבה אנשים שלא שמו לב לפרסום ודווקא הם צריכים את השירות או את המוצר ומוכנים לשלם עליו אפילו יותר ממה שאת מבקשת – רק שהם לא יודעים עליך.
איך פרסום יעבוד בשבילך?
פרסום טוב פונה אל קהל היעד שלך,
אל הלקוחות המדויקים שלך.
הפרסום הטוב מעביר מסר פשוט וקליט שחודר אל ליבם של הלקוחות שלך ומעורר אותם לפעולה –
לפנות אליך כדי לפתור את הבעיה שמטרידה אותם.
איך יוצרים פרסום כזה?
- מגדירים את המוצר או את השירות: מה הוא נותן ומה הוא לא נותן ומה המחיר שמתאים לאנשים שצריכים את המוצר או את השירות הזה.
- מבינים את התועלת שהוא מעניק, את הבעיות שהוא פותר לאנשים ואת הצורך שהוא מספק.
- מנסחים מסר פשוט שאומר ללקוח שזה בדיוק מה שהוא חיפש.
- מגלים מה הדרך הויזואלית – התמונה, הצבע, העיצוב שיעבירו את המסר ויחזקו את המסר המילולי.
אחרי תהליך כזה הפרסום עובד: פחות נודניקים ויותר קונים רציניים J
- הפרסום פונה אל קהל יעד מדויק, שבאמת צריך את השירות ואת המוצר שלך ומבין את הערך שלו.
- הפרסום מציג בצורה אמינה את התועלת והלקוחות יודעים מה הם מקבלים תמורת כספם.
- הפרסום מעורר רגשות חיוביים לעסק שלך ויוצר אהדה.
- הפרסום זכיר – הלקוחות הפוטנציאליים שלא פונים ממש הרגע, זוכרים אותך ויפנו כשיצטרכו.
האם יש לך ניסיון עם מפרסמים? קבלת הצעה? פרסמת פעם? בבקשה ספרי לנו כאן בתגובות – ושתפי.