כבעלות עסק, כבעלות מקצוע בכל תחום, אנחנו מוכרות מוצרים או שירותים ללקוחות שרוכשים אותם כדי להשיג משהו. הלקוחות שואלים מה הם יקבלו בעקבות הרכישה, הם רוצים לדעת מה טוב במוצר או בשירות שלנו, הם משלמים טבין ותקילין, כמו שאומרים, ובכל מקרה דין פרוטה כדין מאה.
ואנחנו, כולנו, מוכרות.
הנה דוגמה קיצונית:
לקוחה בקשה לתאם הזמנה של סדנה. היועצת שאלה מה מטרת הסדנה כדי להבין את הרקע, את הצרכים ולבדוק אם היא מתאימה. הלקוחה ענתה תשובה מפתיעה: "למעשה, בכלל לא משנה לי על מה תדברי. שמעתי שאת מרתקת, ואני צריכה להוציא את התקציב של ההרצאות שלנו לפני תום שנת המס, ולא – בשנה הבאה יקצצו לי בתקציב. על מה את רוצה לדבר? מתי נוח לך? הכל בסדר מבחינתי".
היועצת מגיעה להרצאה רק כדי לבזבז את הכסף של המחלקה! זה הצורך של הלקוחה.
עוד דוגמה? בבקשה!
לקוחה מעדיפה לרכוש מוצר יקר יותר, יחסית למוצר אחר, לא בגלל האיכות שלו – שהיא ירודה יותר – אלא בגלל הצבע שמתאים למטבח שלה, או נראה לה אפנתי יותר. האם אני, כמוכרת, צריכה להסביר לה שצבע הוא טרנד שחולף וכי המכשיר החשמלי צריך לעבוד היטב ולא להיראות יפה על השיש? האם בטוח שהלקוחה טועה בשיקול הדעת שלה?
ובקשר להבטחות על היתרונות של המוצר:
כשאת נרשמת לקורס, מה אפשר להבטיח לך? שהקורס יהיה מעניין? שהחיים שלך ישתנו? שהמפגשים יתחילו בזמן? אילו תועלות הגיוני להבטיח, ואילו תוצאות אינן בידיים של מי שמנהלת או מעבירה את הקורס?
בכל תהליך מיתוג מדברים על ההבטחה של המוצר, על הערך שהמוצר / השירות מעניקים ללקוח, על הניחוח, על התדמית, על היתרונות, על הבידול ועל השונות בשוק תחרותי. איך את מתמודדת?
כתבי כאן בתגובות!
שלום לכולן!
ראשית כמו שציינתן , אמת זהו המסלול להצלחה !!!
כשאני משכנעת לקוחה להכנס למאגר הלוחות שלנו – במקרה שלי זה פרסום במגזין חרדי בדרום .
אני מפרטת לה בצורה ברורה על הפרסום שלנו על הייתרונות שלו למול עיתונים אחרים . ככל שאני יותר מאמינה במוצר שלי בכוח של המגזין שלי ,בהפצה הרחבה שלו, אני יכולה יותר לשכנע ולמשוך יותר לקוחות אליו .ובמיוחד אחרי שהלקוחה טעמה פרסום שתיים היא כבר לבד מחפשת אותי לסגירת עיסקת פרסום לתווך ארוך יותר .כאן האמת בדברים שלי וכשהלקוחה ראתה שכל מילה שאמרתי אכן התממשה ואפילו התעצמה אצלה אז הרווח שלי גדול יותר -רכשה את האמון שלי .
כמובן זה תקף לכל מקצוע ותחום
בהצלחה לכולן..
אמת, יושר, וערכים לפני הכל,
וזה לא סותר את זה שמותר לך לתת ללקוחה מה שהיא מבקשת,
עם רמיזה עדינה אך ברורה מה מומלץ יותר.
אני מוכרת גרביוני ילדות נשים ונערות. נשים שואלות איך המוצר הזה? על מה היית ממליצה? אני נזהרת לומר על מוצר חזק שהוא חזק ועל מוצר יפה שהוא יפה, לא תמיד זה הולך ביחד! תלוי מה חשוב ללקוחה ואת זה אמליץ לה.
ו—אין מנוס, מוצר שלא הוכיח את עצמו צריך לפעמים להוריד מחיר…
בס"ד
לדעתי, יושרה היא דבר בסיסי, קודם כל מול עצמי וודאי מול הלקוח.
לקוח שיחווה יושר, גם אם לא היה מרוצה מהמוצר עצמו, ייתן אמון וינסה
שנית. (כך אני כלקוח).
לעומת חוסר יושר שמרחיק לקוחות.
-ניתן להציע ללקוח כלים שיקדמו אותו ולא הבטחות באויר.
כשאני מגיעה לסדנא ולומדת, מה שיקרה אח"כ זו כבר בחירה שלי מה אעשה
עם החומר.
כך גם בסדנא לאימהות שאני מתחילה להעביר בקרוב בע"ה – אני יכולה ללמד חומר, לתת כלים, להעמיק עם תרגילים חוויתיים, אך להבטיח תוצאות? בע"ה יהיו! אך זו עבודה אישית של כל אמא..
ערב טוב!
כל הכבוד על הנושא החשוב שהעלתם.
אשמח אם תפיצו אותו בכל הכוח…
מניסיון של שנים אני חייבת לציין שמיושר לא מפסידים!
כסף שהרווחת ביושר הוא כסף עם ברכה!! שימי את זה לנגד עינייך כשמגיע לך מקרה שאת יכולה 'להוציא' בו יותר כסף. זה יעזור לך לעשות את הבחירה הנכונה!
בהצלחה!
לדעתי-
מניפולציות, רמאויות, הערמות, חוסר יושרה וכדו'-
אינן מקדמות את העסק-
אלא רק גורמות לו ליסוג אחוררררה!
רק 100% טובת הלקוח-
אמורה לעמוד לנגד עיני המוכר
(כמובן בלי שיפסיד- מכיוון שאם יפסיד- לא יוכל להמשיך לתת…)
קיץ בריא וניפלא!
כשאני נרשמת לקורס זה חייב להעשיר אותי בידע לתחום אותו אני רוצה.
כמו כן בקורס לומדים להכיר עוד אנשים בתחום וכך יש סוג של הרחבת עסק.
בקורס הראשון של הבלונים שהלכתי למדתי כמובן המון וגם עשיתי ש"ב.
אח"כ הלכתי לעוד קורס שראיתי שהוסיף עוד ידע. אח"כ היה אומן שהיגיע מחו"ל היה מאוד מעניין וקבוצת הבלונאים גדלה וגם עוזרת אחד לשני.
הלכתי לעוד קורס גם ידע וגם עוד אנשים. וזה בהחלט העשיר.
הבעיה העיקרית שאנשים לא מעריכים את הידע והיכולת של עושה הבלונים.
הלקוחות רוצים בלוני הליום ב 2.5 ש"ח!?
לקוחה אומרת למה לקחת דמי נסיעה אם הדרך רק 20 דקות?