לפני שנבין וניישם את עשרת השלבים לעוצמה עסקית, בואו נשים קודם סוף לטעות השכיחה ביותר בקרב העסקים הקטנים והבינוניים. האבסורד הוא שעד שעסקים כבר מעתיקים חוקיות האחד מהשני, הם מעתיקים את החוקיות השגויה. במקום לחקות פעולות שמבטיחות הצלחה, הם מעתיקים פעולות שסוללות את הדרך המהירה לכישלון העסק, וכישלון כזה, לא רק שטעמו מר ברמה האישית, אלא שהשלכותיו על הסביבה שלכם חריפות עוד יותר.
זו הסיבה שחשוב לי כל כך להציג את הטעות הזו, ואם אתם מזהים ולו רק דמיון בין השורות הבאות לבין דפוסי ההתנהגות שלכם בעסק, עצרו מיד! אתם בדרך המובטחת של המדרון החלקלק לעסק הישרדותי במקרה הטוב ולפשיטת רגל במקרה החמור יותר.
נניח שאתם רוצים להגדיל מכירות בעסק שלכם. מי לא רוצה, נכון?! אז אתם רוצים לעודד את אנשי המכירות שלכם למכור, או אפילו אתכם עצמכם, ואתם מנסים לפצח את הסיבה שבגללה אתם לא מוכרים. אתם עוצרים רגע חשוב ונזכרים בכל אותם לקוחות שאמרו "יקר לי", או שלא אמרו כלום, אבל שמעו את המחיר ו"נעלמו". "אם יקר להם", אתם בוודאי חושבים לעצמכם, "אז ברגע שאוריד במחיר, יותר אנשים יקנו". והנה לכם הטעות הראשונה. אם אתם חושבים שיש קשר בין המחיר שלכם להיקפי המכירות שלכם – אתם טועים. לקוחות מוכנים לשלם הרבה מאד כסף על מוצרים שניתן להשיגם גם בפחות, ובתנאי שהם מקבלים מענה על צורך מרכזי עבורם. אתם יכולים להרים גבה, למחות, אבל זה מה שקורה בפועל. הדוגמא הקלאסית היא הסופרים או הפיצוציות הסמוכות לביתכם שפתוחים 24/7. ברור לכם שאתם משלמים על אותה חבילת עוגיות לאירוח הרבה יותר ממה שהיה עולה לכם ברשתות המזון, ואתם עדיין קונים, "משלימים קניות", כי זה נוח לכם. כי זה ליד הבית, כי זה בשעות שנוחות לכם, כי מתאפשרת לכם ספונטניות באירוח – ושאר ערכים שמתקיימים בעת הרכישה שלכם, ללא כל קשר למחיר. אלו הערכים במקרה הזה, התחילו לחשוב מהם הערכים שאתם מעניקים ללקוחות שלכם, ללא קשר למחיר שאתם נוקבים בו.
אבל הלקוחות אמרו ש"יקר להם".
מי שמגיע להכשרות שלי מכיר את המשפט הקבוע שלי: "תמיד יש מכירה, השאלה היא רק מי מוכר למי". ברגע שאתם קניתם מהלקוחות שלכם את זה שיקר להם, לא רק הפסדתם את המכירה במובן הטקטי, אלא החלטתם לירות לעצמכם ברגל גם אסטרטגית.
יכול להיות שיש ביניכם כאלה שחושבים לעצמם משהו כמו: "אני דווקא לא הייתי מוריד מחיר, ברור לי שלמחיר יש משמעות מבחינת המותג. מה שכן, כדי לסגור את העסקה הייתי נותן איזה מוצר בונוס, הייתי מגדיל לו את העסקה ושומר על אותו המחיר". לכם אני רוצה להגיד – שזו הטעות השנייה הנפוצה ביותר. גם כאן, משמעות הפעולה שלכם היא שקניתם מהלקוח. התחלתם אולי כמוכרים, אבל הוא מכר לכם שיקר לו, אז החלטתם לתת לו יותר מוצר. בשלב מס' 2, שבו נרחיב על מוצרים ותמחור תוכלו להבין לעומק עד כמה מדובר בטעות חמורה, שכן כל מוצר, ממש כל מוצר, אצלכם בעסק צריך לעמוד בפני עצמו כיחידת רווח והפסד כלכלית. ברגע שהתחלתם לחלק את המוצרים שלכם בחינם, כדי לסגור יותר עסקאות, פגעתם בהכנסות שלכם באופן חד וחלק.
הקבוצה השלישית של האנשים היא זו שמלכתחילה מעדיפה שלא להתעמת עם מכירות וכדי להגדיל אותן לכאורה בצורה קלה, פשוט תלחץ על דוושת השיווק. צר לי לבשר לכם, אבל זו בכלל טעות פטאלית. שימוש יתר במנגנוני השיווק מביא לבזבוז כספים משווע, כפי שתוכלו ללמוד בשלב מס' 3, שלב השיווק שיפורט להלן.
לסיכום, הסיבה המרכזית לכישלון של כל-כך הרבה עסקים בישראל מדי שנה, מדי חודש, מדי שבוע ועל בסיס יומי היא: פחות מחיר, יותר מוצר ויותר שיווק. זוהי נוסחת הכישלון לעסקים. אז תעשו לי טובה, ולפני הכל, שימו לה סוף. אם אתם עושים את אחת הפעולות שציינתי, ואם אתם חושבים את אחת מהמחשבות שהזכרתי, הכי חשוב שתעצרו. עצרו את השיווק, עצרו את ההנחות, עצרו את חלוקת המוצרים שלכם בחינם, עצרו כי זה לא מה שיקדם אתכם. אם כבר זה מה שיעכב אתכם. מה שעיכב אתכם עד היום. לא משנה איפה העסק שלכם נמצא, אם בחרתם לבצע את הפעולות האלה, פגעתם במימוש הפוטנציאל העסקי שלכם.
במקום נוסחת הכישלון, אמצו אליכם את נוסחת ההצלחה: עדכנו מחירים, תנו פחות מוצרים בעסקה עצמה והשקיעו במכירות של העסק שלכם. שלושת השלבים האלה הם התמצית של שיטת האלפא על רגל אחת. עשרת השלבים שאנחנו כבר מתחילים להעמיק בהם מבטיחים לכם לקיים את נוסחת ההצלחה הזו.
תודה יעל על היום המדהים שחווינו ועוד יותר תודה שאת ממשיכה ..
חזרתי מליאת אנרגיות לעשייה ברוכה
התחלתי לדבר לאנשים בצורה שונה ,וזה עבד !!
משהו אישי שלקחתי מהכנס : המותג שלי צריך ספר נהלים !!
מותג צריך להתנהג כמותג
אני כבר באמצע לכתוב את הספר הנהלים המיוחד לחנות שלי -זו חוויה מדהימה
תודה על הכל ..אני גם מחכה כבר לסמינר..והייתי שמחה שגם קבוצת האלפא תצא לפועל.
שינדי ויזל-זה השולחן
נהנתי מאוד מאוד מיום ההעצמה של ניר דובדבני.
קיבלתי המון כלים.ובמיוחד איך למתג את עצמי עוד יותר.ואיך לדעת לענות ללקוחות בביטחון ובהערכה למוצרינו.
ברצוני להשתתף בסדנת המשך אבל יום חמישי הוא קשה לי במיוחד ואני מאמינה שקשה לעוד הרבה נשים.
בבקשה אם תוכלו לשנות את היום זה יעזור.
פסח כשר ושמח!
תודה על המידע המכוון והמועיל מאוד
נחמי
תודה, יעל,
אני מוצאת כמה דקות בערב פסח כדי להודות שוב על יום העיון עם ניר דובדבני, שהי'ה מעורר למחשבה. הוא בהחלט הניע אותי לפעולה, אפילו בימים עמוסים אלה, וכבר התחלתי לבנות כמה שת"פים באותו יום ובימים שאחריו…
פסח כשר ושמח!
בברכה,
ש. ארליך, אדר'
טל. 02-5824262
זה היה מדהים, יעיל ומעשי.
כבר למחרת הצעתי ללקוח שלי חבילת פרימיום במחיר פי 3 ממה שהייתי מציעה לפני. כי אני מאמינה במוצר שלי, במותג שלי, ואני מאמינה שללקוח שווה לשלם פי 3.
ניהלתי איתו שיחת מכירה מאלפת, עם הטקטיקות של ניר, והצלחתי לסגור איתו עסקה טובה ומשתלמת.
שאפו לכם!
תביאו את ניר לעוד סדנאות, כי אני בפנים!
ואני ממש אבל ממש רוצה להשתתף בסמינר שלו, יעל – הבטחת שתחשבי על זה.
כן, יש המשך! אנחנו מעדיפים לעבוד בצעדים קטנים ובטוחים ולבנות קהילה. בואי ליום מכירות ומשם נמשיך לסמינר.
יש המשך! ביום חמישי, כב באייר, 18.5.17 – באותן שעות, משעה תשע וחצי בבוקר עד שעה שלוש אחר הצהרים [וזמן לשאלות, כמו שהיה ביום עצמה עסקית:::::) ] יום מיוחד מיוחד על עצמה במכירות – עם כל ההתאמות לקהילה שלנו ולאופן שבו מתאים לנשים חרדיות למכור. טיפים שיעבדו לך ולמוכרות שלך בעסק שלך! בואו עם הצוות, מומלץ.
ההרשמה המוקדמת ב139 ש"ח במקום 250 ש"ח [מחיר מסובסד על ידי עמותת תמך, במקום 500 ש"ח]
צרי קשר עם המשרד 025388665
בהתחלה חשבתי – מה זה שעושים יום עצמה עסקית בערב פסח?!
אבל
במחשבה שניה
הבנתי
שתמיד תהיה סיבה שבגללה אני דוחה את ההשקעה בעסק שלי
והגעתי, ואני שמחה על כך!
תעשו המשך בתאריך נוח יותר?
ההרצאה, ואחר כך השאלה ששאלתי
והתשובה שקבלתי
שינו את ההסתכלות שלי על העסק שלי ב180 מעלות!!
מדהים. תודה רבה.
גם אני השתתפתי ביום עיון הזה והרגשתי את העוצמות
היה מדהים, תודה!
אחד הדברים החשובים שהוא אמר ונראה לי שזה יוכל להועיל לכל המשתתפות הוא הנושא של כתיבת חזון
כל עסק צריך תחזית, חזון ויעדים
כשמכניסים יעדים לתחזית התוצאות בשטח מהירות יותר
בהצלחה לכולן בהשגת היעדים לקראת פסח : )
הייתי ביום עיון
ואני חייבת להגיד
כל הכבוד לתמך
יש לכם חזון מאוד ברור
ערכים ברורים
וזה הסיבה שאתם באמת עומדים בזה
בקיצור, ניר דובדבני אכן אמר דברי טעם (ויותר)
יש לו מה למכור, והוא בהחלט אמר את זה בצורה שתתקבל על דעתנו
הוא הסביר את השיטה שלו
את החוזק שלו
וזה אכן חזק, יעיל , ברור וממוקד
וזה בהחלט מתאים לערכים שלי
זה פשוט שיטה
בקיצור, בהצלחה לכולכן
תודה גדולה לתמך, שינדי, יעל מירי וכל אחת
פערי, פרסום כיוון
תודה רבה על יום העיון המצוין ביום חמישי
היה מחכים מאד!!!
תבורכי
אסתי זומר
יעל!
כ"כ נהניתי בכנס ביום חמישי!
בעז"ה אני רוצה לעזור לך לארגן סמינר עם ניר
אני רוצה ללמוד ממנו ולהיות הניר דודבני של הנשים החרדיות!!!
אמרתי לניר שתוך 5 שנים מהיום אני רוצה להיות והוא אמר למה 5 שנים? שנה שנתיים!
הכנס היום היה מדהים!
ניר באמת פתח לי את הראש.
תודה!
גיטי
איזה יפה היה!!!
מחזק!! מדרבן!! ומקצועי!!
תודה על כל הארגון והיוזמה!
אסתי דויטש
יעל יקרה .
תודה רבה על היום המיוחד והמעצים. כל דקה פנינה !!!
אשמח לדעת מה ומתי הולך להיות המשך הסדנא עם ניר דובדבני.
תהיי בקשר
אהובה
יעל יקרה וכמובן צוות הבנות שסחבו את העגלות עם הקפה והעוגיות, תודה ענקית! יעל- תודה על הלימוד המעולה והמפרה עם ניר- הוא באמת תותח! בעיניי הגילוי ממנו הוא הביטחון בהצלחתנו ואהבתי את הענווה שהוא משדר יחד עם הביטחון בהצלחה. האם תוכלי לעזור לנו בהנחיית קישור למי או איך עורכים את המיפוי המספרי לפוטנציאל הלקוחות שיש לכל אחת? וכן אשמח לכמה מילים על איך בונים קהילה סביב הלקוחות? שוב תודה רבה ושפע ברכה והצלחה בהמשך העשיה. שבת שלום,אביטל צברי- תנועה,שחיה וריפוי במים
תודה על יום של עצמה עסקית! ניר דובדבני פנה לציבור נשים חרדיות בשפה מתאימה להן בדיוק.
תודה לצוות תמך ויעל ניכר בברור שעשיתם עבודה רבה
המחברת הנאה שחיכתה לכל אחת מאיתנו על השולחן היתה הכרחית, מלאתי אותה -הוא שפך ים של כלים ועוצמה
חזרתי מחוזקת מאוד בפרט מהמשפט שלו:
המוח אומר לנו את הלא בעצמו, אל תיהיו ליד מי שאומר לכם למה לא -תחפשו סבבכם את האנשים שיאמרו לכם איך כן!
ומההדגשה מהמקום שלו כמה חשוב בבנית העסק להקדיש זמן לעצמי ולמשפחה וכמה זה משליך על העסק
היה לי קשה מאוד לעזוב בחלק של הסימולציות-אך ערכי המשפחה קודמים
אשמח להגיע למפגשי המשך שלו
תודה רבה על האפשרות לשמוע את תכנים מקצועיים באווירה מתאימה לנו
ריקי מרגלית, אשדוד.
היה קשה לי להגיע בבוקר, ועד שמצאתי את המקום (:
אבל היה שווה שווה שווה!! נהניתי מאד מאד.
למחרת הכנס המעולה של "עוצמה עיסקית"-
תודה לך יעל וכל הצוות של תמך שהנגשתן לנו יום עיון מלא וגדוש בתובנות מעולות.
היה נפלא.
למדתי המון.
המסרים היו כה רבים, שבשלב מסוים הרגשתי אבודה.
כתבתי לעצמי תשע נקודות שעלי לשפר בעסק שלי בעקבות הדרכתו הממוקדת והמקדמת.
ואני מקוה שאם אבצע אפילו עשר אחוז מהן כבר עשיתי צעד גדול בהשתדלות.
שאלתי את עצמי בלילה, מה היה הדבר החזק ביותר שיצאתי איתו מהיום הזה,
והתשובה הפתיעה אפילו אותי: "תודעת השפע".
ניר דובדבני הצליח להכניס בי תחושה חזקה שיש שפע בעולם.
אין צורך להלחץ ממתחרים, מלקוחות, מכמות הכסף.
יש המון שפע בעולם.
וצריך ללמוד את השפה הנכונה כדי להנות ממנה בעזרת ה'.
וכמו כן, את הדיוק שבחשיבות שינוי התודעה.
כי שינוי תודעתי לא דורש עוד זמן עבודה. להיפך, הוא יכול לקצר את שעות העבודה שלנו.
כשהתודעה תתבסס נכון, גם השיטה שלו יחד עם אימון על הצעדים שעלי לבצע יקדמו בעז"ה את העסק למקום נכון יותר רוחנית ומשפחתית.
נהניתי גם מהסימולציות שהוא עשה עם בעלות עסקים בשטח.
במיוחד עם זו שהביעה חוסר אמון מוחלט ביכולות שלה והוא רומם אותה דרך האותנטיות שלה.
וגם עם בעלת הדפוס ועסק השחיה ששיקף להן איך צריך לענות על השאלה "יקר לי"
הייתי שמחה מאד מאד להשתתף בסדנה/ קורס המשך שלו.
ומודה מקרב לב לתמך על הנטוורקינג שהתרחש שם, הפניות והכרויות חדשות
ועל הנגשת בעלי מקצוע כה טובים לציבור האברכיות, כנס מקצועי מעולה על טהרת הקודש.
כה לחי!!! אתם מבצעים שליחות עצומה.