שלום לצוות תמך, אני כותבת אחרי כנס תמך המיוחד והמוצלח שבו השתתפתי כי אני רוצה לשתף במה שקרה לי אחרי הכנס, ועל הדרך גם לחלוק תובנות ומסקנות.
באתי לעסק, נרשמתי מוקדם ויכולתי לקבל ספסל בשדירת היועצות. שלחתי את השאלה שלי שכוונה אל בעלות עסקים שמעסיקות עובדים ושאלתי את עצמי האם הלקוחות שלי בכלל מסתובבות בכנס. נכון שאני מגיעה לכנס כדי ללמוד, ונכון שזה כנס מקצועי שיש בו הרבה ערך מבחינת מידע, תכנים והשראה – אבל חשוב לי גם להגיע ללקוחות, להכיר עוד מאות בעלות עסקים שהן גם מתחרות שלי [או אולי קולגות שנוכל לעשות דברים יחד ולשתף פעולה]. במילים אחרות – אני מגיעה לכנס גם כדי ללמוד וגם כדי לפגוש ולהיפגש. לכן כל כך חשוב לי לדעת שהלקוחות שלי מגיעות לכנס והייתי סקפטית. אני נותנת שירות לבעלות עסיקים שמעסיקות עובדים וחשבתי שבכנס יהיו יותר בעלות עסקים שבהן בעלת העסק היא העובדת היחידה. החלטתי לתת צ'אנס – להתמקד באפשרות שלי ללמוד, כי ראיתי שהמרצים והמרצות הם ממש מהשורה הראשונה – ולנסות לראות אם יש מצב גם לפגוש לקוחות.
ובכן – כן. היו לקוחות! עם 7 בעלות עסקים שמעסיקות בין 5 ל15 עובדים דיברתי בכנס עצמו וקבעתי פגישות עם עוד 5, לאחרי הכנס. למעשה פגשתי בכנס 12 לקוחות פוטנציאליים שלכל אחד אוכל לתת שירות בעלות של כמה עשרות אלפי שקלים! פגשתי את הרווחים שלי, כמו שאמרתם בפרסום, והייתי מרוצה מאד מאד!
אני רוצה לציין ולהדגיש שהכנס הוא הפלטפורמה שאיפשרה לי מפגש מיוחד ופורה כזה, ואני בטוחה שיש עוד בעלות עסקים כמוני, שמגיעות לכנס ממוקדות, יודעות את מי הן רוצות לפגוש, מכינות חומרים מתאימים, קובעות פגישות ומגיעות לפגישות הללו מוכנות. אני יודעת שלא כל מי שמגיעה לכנס מתנהלת בצורה כזו ואני רוצה לומר לכל הקוראות רק מילה אחת על כך: חבל!
- חבל שאינכן מנצלות את הכנס לנטוורקינג ולפגוש לקוחות
- חכל שאינכן לוקחות כרטיסי ביקור וחבל שאינכן מתקשרות למחרת הכנס.
- חבל שאתן מתאמצות למצוא במה לעסק שלכן – במקום זה הקשיבו לאחרות והיו יצירתיות בדרך לשיתופי פעולה מעולים!
- חבל לא לחזור למחרת הכנס ובשבוע שלאחר מכן אל כל מי שפגשתן עם מייל + מבצע +חבילה שווה של הצעה קוסמת לעשות איתכן עסקים!!
נחזור לכנס – למחרת הכנס פניתי אל בעלות העסקים שפגשתי וקבעתי איתן פגישות. הצעתי להן את השירות שלי, דיברנו, שמעתי בדיוק מה הן צריכות ולאחר המפגש כתבתי לאחת מהן הצעת מחיר.
שלחתי את הצעת המחיר שלי והיא השיבה לי בקצרה "יקר לי".
עבורי זה היה סימן שלא הסברתי היטב את הערך שהיא עומדת לקבל מהשירות שלי! התקשרתי, וביקשתי פגישה נוספת.
קבענו.
נפגשנו שוב, הסברתי הכל, סגרנו! באותו מחיר! והיא מרוצה! וגם אני!
אני כותבת את הסיפור הזה בגלל שסיפרתי לקולגה שלי מה שקרה, ואיך שלחתי הצעת מחיר וקבלתי תשובה שלילית, ושקבעתי פגישה נוספת והיא ממש התפלאה עלי: מה? אחרי שאמרו לך שיקר מידי קבעת פגישה? עניתי לה שכן, ושאחרי שנאמר לי שהמחיר יקר בכל זאת קבלתי את העבודה, ובוודאי ששווה להיפגש שוב לשם כך. היא אמרה שקשה לה להיפגש שוב ולדבר על הכסף אחרי הצעת מחיר שנדחתה, ואז סיפרתי לה על הסדנה של אמה בוטין לכתיבת הצעות מחיר – שמיועדת בדיוק לכל מי שקשה לה לדבר על כסף עם לקוחות ושרוצה לסכם את החלק הפיננסי של העבודה שלה בכתב, בצורה ברורה, בלי הפתעות ובתיאום צפיות.
אם גם אתן מדברות עם לקוחות על שירות מוערך וחיוני, והלקוחות אומרים לכם שיקר להם – אל תירתעו. תכתבו להם הצעת מחיר מקצועית ותתחילו לראות איך אתם מקבלים תשובות חיוביות!!
הנה שוב הפרטים על הסדנה של אמה.
אשמח שתפרסמו את הסיפור שלי, אודליה.
הנה שוב הפרטים על הסדנה של אמה.