בקצרצרה, תשעה טיפים לעיצוב החנות שלכם:
- רושם ראשוני
יש לכם 3 שניות שבהן הלקוח עובר ליד החנות ורואה אתכם. 3 השניות הללו צריכות לומר לו מה אתם מוכרים, אם אתם חנות יוקרה או חנות הוזלות, אם אתם מוכרים נעלים או בגדים ואם הגיעה כבר הקולקציה החדשה. דאגו שבכניסה לחנות יקבלו הלקוחות את הרושם הנכון והמדויק.
- קשר עם הלקוח
לקוחות שונאים שמתנפלים עליהם בהצעות. לכן, הגדירו בחנות אזורים שבהם הלקוח מקבל החלטות עצמאיות לבד ואזורים שבהם המוכרנים משוטטים. יתכן שאתם רוצים שבכל שטח החנות יפעלו מוכרנים – סידור החנות ירמוז על כך.
- מסלול להליכה
טוב לסדר את המוצרים כך שהלקוחות יסתובבו בכל שטח החנות. לשם כך יש למקד אזורים מיוחדים שבהם מוצרים במבצע, מוצרים בסיסיים, מוצרים טרנדיים וכדומה – והלקוח עובר ממוקד למוקד ואגב רואה את כל ההיצע הקיים.
- תחשבו כמו עגלת קניות
כשהלקוח אוסף מוצרים לעגלה – הוא רוצה קודם את המוצרים הכבדים שינוחו בתחתית העגלה, ולכן הם צריכים להיות בקדמת החנות, ואילו המוצרים הקפואים נאספים בסוף. אבל בחנויות בהם לוקחים ביד – הכבדים צריכים להיות שמורים לסוף. ארגנו את החנות לפי הסדר שבה הלקוח אוסף את המוצרים.
- תאורה
תאורה בחנות ממקדת את העין למוצרים שאותם אתם רוצים למכור. התאורה גם משפיעה על הנראות של המוצרים ועל תחושת המרחב של הלקוחות. השקיעו מחשבה בתכנון התאורה.
- הפתעות
לקוחות רבים נכנסים לחנות כדי לבדוק מה חדש, לראות אם יש משהו מעניין. הפתעי את הלקוחות הללו – שני את חזית החנות, הציבי מוצרים חדשים, שני את המקום של המוצרים כדי לגרום ללקוחות להסתובב בחנות זמן רב יותר ולא לגשת ישירות אל המוצר שהם מחפשים וקנו בפעם הקודמת.
- הרצפה
כן היום גם הרצפה היא נושא עיצובי מיוחד. הרצפה מגדירה אזורים בחנות, מובילה את הלקוח במסלול מסוים וגם יכולה להכיל חיצים, סימונים, אייקונים וסמלים שיכוונו למבצעים, הנחות, אזורי אאוטלט או פינות תצוגה אחרות.
- הקופה
הקופה בסוף בדרך כלל, בחנויות גדולות. אבל לקופה יש תפקידים נוספים מלבד תשלום על המוצרים – הקופאית משגיחה על הנעשה בחנות ומונעת לקיחות של לקוחות. הקופאית שמה לב למוצרים שנופלים וצריך להחזירם למקום לפני שיתקלקלו, הקופאית עונה לשאלות הלקוחות ולפעמים גם מבררת מחירים. לכן, כדאי שהקופה תהיה במקום נגיש גם במהלך הקניה ולא רק בסופה.
- חדשנות
איפה לשים את הקולקציה החדשה? קצת פה וקצת פה? בכניסה? בפנים? התשובה נעוצה בסיפור של החנות שלך. אם את רוצה למשוך לקוחות שרוצים יוקרה, חשוב שיראו את החדשנות בכניסה. אבל אם הלקוחות שלך רוצים הוזלות – כדאי שיראו את מבצעי סוף העונה ויכנסו, ואז יראו את הקולקציה החדשה ובסוף שוב הוזלות שייקחו אותם עד לסוף החנות.
- בואי לסדנה על קמעונאות!
רחלי בינר, יועצת עסקית מעולה ומנוסה תיתן לבעלות חנויות את הטיפים הטובים והשימושיים ביותר לביצוע בחנות – בלי השקעה חדשה, בלי עיצוב מחדש, בלי הוצאות מוגזמות. הסדנה תתקיים ביום שלישי, כ"ח בחשוון, בבוקר בשעה 09:00 עד השעה 13:00 [כן, 4 שעות של סדנה אינטנסיבית!!] בהאב ירושלים של תמך , בנין שערי העיר, קומה 9 .