תחילת השנה, זה הזמן לעשות ולבחון שוב מחדש באור וזווית אחרת את הדרך שלנו גם בעסק.
אם את בעלת עסק עצמאי בתחום הרפלקסולוגיה, אם יש לך משרד הנותן שירות לעיצוב משרדים או גרפיקה, תיווך, ייעוץ וכד'. אם את עסק של ""one man show, – הגודל אינו משנה, חשוב שיהיה לך חזון.
נבדיל לרגע מאסטרטגיה שיווקית או התנהלות עסקית ונתמקד בהגדרת החזון שלך. החזון הוא מערכת הבקרה והבערה של כל חברה, עסק או ארגון, ויש לו משמעות הדוקה להצלחה העסקית. אם נגדיר זאת באופן הכי ברור אז חזון עסקי הוא תיאור מצב שיא שהארגון שואף אליו והוא מורכב מערכים, מטרות ויעדים.
נתחיל ביעדים והמטרות. לכולנו ברור כמה אנו רוצות ושואפות להרוויח, ותמיד אנו ערניות דיינו כדי לוודא שאנו ריווחיות כמו שצריך, עושות את העבודה הכי טוב שאפשר, יוזמות מצוינות ועומדות בלוחות זמנים. אם זה לא ברור מספיק או לא עובד כמו שצריך, אם יש תקלות בניהול לוחות הזמנים, אם יש חוסר שביעות רצון מצד הלקוחות. זה הזמן לעצור, להוציא ניירת, להתייעץ עם יועץ המס או רואה החשבון, לבדוק המאזנים החודשיים ולראות איפה משפרים ומתייעלים.
כעת, נקדיש מחשבה על הערכים של העסק.
פירושה של המילה 'ערכים': מידת חשיבות ורעיון מוסרי בסיסי.
בעולם העסקים "ערכי החזון", משתלבים עם עולם התוכן והמהות הפנימית של בעל העסק. כך תמצאו חברות שמצהירות כי מגילת החזון שלהם כוללת שמירה על עולם אקולוגי ו'ירוק', אכפתיות ואחריות חברתית, ללא שימוש בכימיקלים, או לא נוסה על בעלי חיים וכד'.
לנו, כנשים חרדיות, חידוד הערכים בעסק חשוב עד מאד בהתפתחות העסקית שלנו. הערכים של העסק הם גם הגדרות התפעול הראשוניות והדחופות ביותר כדי לפתח את העסק מחד, ולשמור על ערכי הליבה שלנו מאידך.
כל אחת יכולה להגדיר ולהבהיר לעצמה מחדש, מה הם ערכי החזון שלה. מה הם הגבולות שחשובים לה ועליהם היא עומדת ונשענת. סימון הגבולות, ברמה התודעתית הפנימית, ובהמשך אף רישומם במחברת של העסק, יסייע לכך שהחיבור יקבל משנה תוקף, גם אם לא תכריזו עליו בכל פגישה עם לקוח וגם אם לא תחלקו אותו ברחוב.
ערכי החזון שלכם יבואו לידי ביטוי במהות הפנימית, בקוד הלבוש, בסגנון הדיבור ובעוד סימבולים קטנים שיבנו אט אט את התדמית האישית של העסק ושלכן. להצלחה וברכה וסייעתא דשמיא.
ברכה והצלחה, בבחירת ערכי החזון שלך,
שבי סאפרין, מומחית בתקשורת, מאמנת נשים "לנצח עם מה שיש".