- חייבים הרבה בגדים לחורף – כי אי אפשר לייבש את הכביסה.
- חייבים לקנות הרבה – כי מחר ירד גשם, ושלא ניתקע.
- יו, איזה גשם יורד! נתקענו בחנות….
- בואו נצא. – הכל בוץ! – אז נלך לקניון!
איך תארגני את העסק שלך לקראת החורף?
- בארצנו החמה אנשים ממש אוהבים את החורף [נסקר ונבדק!] ולכן הפכי אותו לחגיגה: פנקי את הלקוחות במוצרי חורף מוזלים או במתנה חורפית קטנה – תקבלי שטף של אהדה.
- כמו באנגליה: שוחחי עם הלקוחות על מזג האוויר. אין כמו שיחה שמחה על הגשם שיורד לעודד רכישות.
- פתחי את העסק בשעות מוקדמות יותר אחר הצהרים או וותרי על הסגירה בצהרים – פחות לקוחות מסתובבים בשעות הערב.
- אנשים יותר מסורבלים בחורף, השאירי מרחב גדול יותר לתנועת הלקוחות.
- דאגי לכניסה נקייה, לאפשרויות לניקוי הנעלים וכו', כדי שלא יזיקו לסחורה בתוך החנות.
- שימי בכניסה דלי למטריות רטובות.
- חשוב יותר מתמיד להקפיד על עגלה לאיסוף המוצרים מהמדפים כי המעיל והמטריה מכבידים על האיסוף, עדיף שהלקוחה תסיר אותם.
- אם העסק שלך נותן שירות [קוסמטיקאית, מטפלת, יועצת ] – הכיני תה בפינת הקפה. תה פירות לסוגיו יזכה לקריאות הפתעה ולהערכה רבה.
- לקוחות ש"נתקעו" בחנות בגלל הגשם יקנו משהו כדי להרגיש שלא בזבזו את הזמן. תני להם רעיון מה לקנות – הציבי בחנות דברים קטנים שכיף לקנות כשתקועים.
- חימום כמו קירור: תמיד הציעי יותר ממה שצריך.
החורף משמש ביטוי לתקופה שבה הדברים עדיין בפנים, בפוטנציאל ועוד מעט, באביב, יצאו החוצה. לחלק מן העסקים, החורף עשוי להיות התקופה שבה אתם משווקים כאשר הקיץ הופך להיות זמן המכירות הלוהטות.
שיווק הוא פנייה לערוצים שבהם הלקוחות שלכם חיים – ספקים אחרים, תחומי התעניינות, מוצרים משלימים. פנו לערוצים אלו והפגינו שם נוכחות.
החורף הוא הזמן ליזום שיתופי פעולה, השלמות, קשרים עסקיים. זה הזמן לבדוק מה הלקוחות אוהבים וליצור עבורם את המוצר המנצח. בחורף – אל תקפאו בקור!

