האמת היא שלרוב העסקים אין בכלל תקציב פרסום!
אני מדברת עם בעלות עסקים על התכנית שלנו, בתמך, לפרסום מסובסד
ואני שומעת איך הן מתייחסות להצעה שלי ומבינה שאין להן תקציב פרסום בכלל! אפילו לא שקל!
לפני שאמשיך לדבר על העסק,
אני רוצה לדבר על הבית ועל המשפחה.
נניח שאת יוצאת עם הבנות לקניות והן רעבות ומבקשות שתקני להן גלידה בחנות בפינה. זו הוצאה בלתי מתוכננת. כשתכננתם את התקציב החודשי והשנתי של המשפחה – הגלידה הזו לא נכללה. כשיצאת עם שטר של 200 ש"ח – לא חשבת על גלידה. לכן, טבעי שאת מתלבטת. המחשבות שעוברות לך בראש הן כאלה בערך
- האם מגיע להן? הן התנהגו יפה?
- האם הגלידה יקרה או שהמחיר סביר?
- עד כמה הן ישגעו אותי אם אסרב?
- האם אפשר להתפשר איתן על משהו אחר כשנגיע הביתה או על קניה של מזון אחר, זול יותר?
- האם זה מקובל אצל חברותיהן ובשכונה בכלל שאמא קונה לבנות גלידה כשיוצאים?
שימו לב: מדובר בתקציב משפחה סגור ומוגבל, נכון? אם ככה, כשעומדת מולך הוצאה בלתי מתוכננת – מה השאלה שצריכה להישאל?
השאלה היא: על מה נצטרך לוותר אם אנחנו מוציאים כסף מהתקציב הסגור שלנו על הרכישה הזו? סביר להניח שלכל משפחה יש מרחב תמרון כלשהו בתקציב, ויש מי שצריכה לשאול את השאלה הזו על 50 ש"ח ויש מי ששואלת כשמדובר בהוצאה של 500 ש"ח. הסכום אינו משנה. העיקרון הוא – אנחנו חיים בתוך מסגרת של תקציב מוגדר, ומה שמוציאים יוצא מתוך תקציב ויש לבדוק ולשקול עדיפויות וקדימויות. במציאות, אנחנו נמענים מלשאול את השאלה הזו – שהתשובה עליה תיתן לנו את המחיר האמיתי של הגלידה – ואנחנו עוסקים בכל מה שלא רלוונטי – בהתנהגויות, בהעדפות, בנורמות חברתיות, בלחצים חברתיים.
אולי זו הסיבה לכך שכל כך קשה לנו להישאר בגבולות התקציב, ובכל חודש אנחנו מגלים כי חרגנו מהמסגרת.
למה אני מזכירה את זה כאן, כשמדובר על תקציב לפרסום?
משום שההצעה שאני מציעה לכם לפרסום היא הצעה מעולה. כולם יודעים שהפרסום הארצי עובד, ויש גם גרפים של תוצאות סטטיסטיות – אבל אם לא תכננו בכלל להוציא על פרסום, אנחנו שואלים: כמה זה עולה? במקום: כמה זה יכניס לי? אנחנו אומרים זה יקר לי, כי החלופה שהייתה לי בראש היא לא להוציא על התקציב של הפרסום אפילו לא שקל, אז חמש מאות שקל במקום אפס שקלים – זה הרבה וזה יקר, לפחות בתפיסה.
בקיצור: אני רוצה להציע לכן לשאול את השאלות הנכונות:
לאיזה קהל יעד אני רוצה להגיע? לאיזו שוק אני רוצה לפרוץ כדי למכור עוד ללקוחות חדשים?
האם הלקוחות החדשים שלי הם בבנין ממול או בעיר השכנה?
אם הלקוחות שלי בחוץ, ואם הם קוראים עיתונים – אז זו הדרך הפשוטה להגיע אליהם!
נכון, צריך לעצב מודעה שווה,
כדאי להציע הצעה שאי אפשר לסרב לה
חשוב להתכונן לשיחות המכירה שתהיינה אחרי המודעה ולדעת לסגור עסקה –
והצעד הראשון הוא
לפרסם.
אשמח מאד לשמוע פרטים בנושא המדובר, זה מעניין אותי וחשוב לי.
תודה!
יעל יקרה.
אני קוראת את הפוסטים שמגיעים בזה אחר זה כשכולם מושכים לאותה מטרה "לפרסם במסגרת קטיפה ויתד במסגרת השיתוף פעולה של תמך".
ואני רוצה לאמר לך משהו חשוב!
אני דוקא מבעלות העסקים שמפרסמות – ומפרסמות הרבה! (רק השבוע סגרתי עם עיתון מסוים על סדרת פרסומים לחודשיים הקרובים בעלות של כעשרת אלפים שקל!) אני גם יודעת להעריך את התועלת של הפרסומת מתוך נסיון העבר. אבל….
וכאן מגיע האבל הגדול! כאחת שבונה לעסק שלה תדמית של עסק רציני ומבוסס אני לא מעונינת להראות ללקוחות שלי שאני נזקקת לסיוע של "תמך" כדי להיות מסוגלת כלכלית לפרסם. לכן עם כל ההצעה המפתה והזולה והכיסוי הארצי וכו' וכו' וכו' אני פשוט מוותרת על הפירסום הנ"ל שכאמור מגיע עם מסגרת של תמך.
יתרה מזאת בעלות עסקים שונות שדיברתי איתן הרגישו שמגייסים אותנו כדי לפרסם את תמך ולא את תמך כדי לפרסם אותנו וחבל.
אני מאוד מקווה שתיקחו את ההערה הזאת לתשומת ליבכן
תודה רבה
תודה על תגובתך החשובה!
כמובן שעמותת תמך רוצה לעזור למפרסמות והכוונה בסבסוד הזה הייתה באמת לבעלות עסקים שלא יפרסמו אם לא בהנחה שהצגנו. קבוצות נטוורקינג שמתאגדות יחד אינן צריכות להרגיש קטנות אלא כגוף עסקי מתאגד – כמו מועדון חברים – שמשיג לעצמו מחיר נמוך – ולכן המסגרת של ההאב אינה אמורה להוות מכשול בדרך למיתוג.
וכמובן – הכל בעיניי המסתכל.
ברצוני לקבל פרטים על המבצע ביתד 0548485804