יעוץ טוב ומדויק לעסק שלך: המדריך האולטימטיבי לפני שאת מתקשרת ליעוץ עסקי

כשאינך יודעת איך לקדם את העסק שלך, כשחסר לך ידע

את פונה אל – יעוץ עסקי:

יעוץ עסקי נעשה על ידי מפגשים מעת לעת, בהם היועץ העסקי מקשיב למצב העסק, מתעדכן על התפתחויות וממליץ על הדרכים להתקדמות. היועץ הינו בעל ידע מקצועי מתחום השיווק, המכירות, הפיננסים, המימון, העולם הארגוני וניתן גם לבקש תעודות ולשאול על הניסיון המקצועי שלו בעולם העסקים. יועצים עסקיים רבים הם בעלי ניסיון כבעלי עסק עצמאיים וגם בוגרים של לימודי חשבונאות או כלכלה, או קורסים ליעוץ ארגוני, משאבי אנוש, מינהל וכדומה.
יעוץ עסקי יכול להתאים לך בתנאים הבאים:

  • יש לך רעיון עסקי, מוצר, קהל לקוחות קיים אפילו קטן, עסק מוגדר.
  • את מומחית בתחום שלך, מקצוענית, בעלת ניסיון, אפילו פיתחת שיטה מקצועית וכדומה.
  • את מבינה מצוין בענף המקצועי שלך, אבל חסרים לך כישורים עסקיים ואין לך מספיק ידע עסקי – איך לנהל את העסק מבחינה פיננסית, אילו ערוצי שווק קיימים ואיך עובדים בכל ערוץ, איך מנהלים שיחות מכירה או איך סוגרים עסקה ואיך מסכמים פרטים עם ספקים. כל זה.
  • יש לך זמן לפתח את העסק, להקדיש לפיתוח וליצירת שינוי.
  • יש לך כסף להשקיע בעסק. הרי אם היועץ ימליץ על מיתוג/ פרסום /שיווק/ שכירת עובדים – כל אלו עולים כסף ולוקח זמן עד שיש החזר להשקעה.
  • מה שחסר לך לפיתוח העסק הוא ידע – אינך יודעת איך לבצע פעילויות שונות כמו יצירת מוצר דיגיטלי, הקמת מערכת שיווק דיגיטלי, פניה לשוק חדש וכדומה.

יעוץ עסקי אינו מתאים לך אם:

  • החסמים שגורמים לך לתקיעות בעסק הם משפחתיים, רגשיים, סביבתיים ואישיים.
  • אין לך עדין מוצר מוגמר, רעיון מוגדר, עסק קיים.
  • אין לך זמן ואין לך כסף להשקיע בעסק ואת טרודה עד מעל לראש בהישרדות, בכיבוי שריפות ובהתנהלות השוטפת של העסק.
  • יש לך סודות שאינך יכולה לגלות ליעוץ כמו מידע על מצבכם הפיננסי או חובות קודמים.
  • את מחפשת מישהו שיעשה במקומך דברים בעסק/ שינהל את העסק במקומך.

______________________________________________________________________________________

ואם יעוץ אינו מתאים לך?

–  פני לקורס מקצועי [לחצי כאן] או לאימון/ליווי עסקי. [לחצי כאן]

–  חכי לזמן המתאים – צרי לך פנאי, השיגי מימון ואז תפני ליעוץ.

–  עבדי בינתיים כשכירה, רכשי את הידע המקצועי שאת עדיין זקוקה לו, צרי בסיס של לקוחות ומוצרים ואז תפני ליעוץ עסקי כדי למנף את העסק ולהגיע למקום הבא.

________________________________________________________________________________________

החלטת ללכת על יעוץ עסקי, מה בודקים?
את רמת הידע המקצועי של היועץ, שכן יעוץ פירושו מתן מידע מקצועי מעודכן ואמין. יועץ טוב ממליץ על מומחי תוכן משלימים ומפקח על העבודה שלהם יחד אתכם. יועץ ישר ואמין גלוי אתכם ומיידע אתכם אם הוא מקבל מהמומחים תגמול על ההפניה.
היועץ אינו חייב להכיר את עולם התוכן של העסק הספציפי, שכן עסקים מתנהלים, פחות או יותר, באותם כללים וחוקים – והיועץ יבין תוך כדי הליכה וחקירה אישית את העסק שלך.
התהליך: מפגשים, פנים מול פנים, או בסקייפ, לעיתים מזומנות.

ההמלצה שלנו:

  • מפגשים פעם בשבועיים או פעם בחודש כדי שיהיה זמן ליישום. במשך הזמן הזה -קשר של עדכונים במייל וגם שאלות ספציפיות, חוזים לאישור וכדומה.
  • לקיחת יעוץ פעם אחת, יישום ההמלצות, ורק אז החלטה אם להתקדם ליעוץ שוטף על בסיס קבוע.
  • מומחים: פנייה למספר יועצים, כל אחד מומחה בתחומו, עשויה לבלבל בסופו של דבר שכן אתם, שמקצועיים בתחום שלכם ולא בעסקים, נדרשים לקבל החלטות עסקיות כל הזמן בלי שמישהו רואה את התמונה העסקית כולה. זה מצב שיכול לסבך אתכם מבחינה פיננסית.
  • אם מדובר על יועץ שיווק – היועץ יעבור על התכנים השיווקיים שלכם [לא יכתוב אותם! הוא אינו כותב שיווקי! ואם כן – זה מחוץ לשעות הייעוץ] , על מפת הייעוץ, יבדוק את תזרים המזומנים ויעקוב אחר ההתקדמות בהגעת הלידים. שיווק מוצלח מגדיל את מספר הלקוחות. קל להציב יעד ולבדוק אם השיווק עושה את העבודה.  
  • עליכם להקפיד מאד על התהליך – לבוא בזמן, ליישם, לבצע, להקשיב, לשאול, להיות פעילים ביותר. הצלחת התהליך תלויה בראש ובראשונה בכם! ברור מאליו, שאין לפנות אל היועץ בשעות שלא נקבעו מראש ועליכם לקחת בחשבון שאם אתם פונים אל היועץ בשאלה של SOS  הוא עלול להיות לא מרוכז, טרוד, באמצע משהו ולענות לכם תשובה הרבה פחות מקצועית ואולי אפילו לגרום לנזק – באשמתכם! בגלל שפניתם אליו בלחץ ומחוץ לשעות היעוץ!! 
  • אם היועץ הפנה אתכם לגורם מקצועי – עליו להיות בתמונה, לפקח על התהליך ולקחת אחריות על כל מה שאתם אינכם מומחים בו. כשאתם פונים ליועץ – אתם אחראים לביצוע אבל הייעוץ אחראי להקמת מנגנוני מעקב, לתת לכם את הידע שיעזור לכם לפקח על הספקים ועל העובדים שלכם ולהתריע כשהעסק אינו מתנהל במקצועיות.
  • כל יועץ עסקי, גם אם קוראים לו יועץ אסטרטגי, יועץ שיווקי או יועץ אחר – חייב להבין בהיבטים הפיננסיים של העסק – בתמחור, בתזרים מזומנים, באמצעי תשלום, בהתנהלות מול הבנק והוא חיב להיות מעורב בחשיבה על ההיבטים הללו תוך כדי החלטה על צעדים לקידום העסק.

אל תוותרי על: הסכם כתוב עם היועץ. הנה כמה נקודות שחשוב שיכללו בהסכם הזה:

  • מה מטרת הייעוץ. [בנית מערך שיווק, בניית תסריטי שיחה, בניית מערכת לשיווק דיגטלי בגוגל/ ברשתות חברתיות , יצירת שיתופי פעולה – וכדומה]
  • מה התוצאות המקוות. [אין הבטחות, אנחנו יודעים, אבל היועץ צריך להתחייב לתת משהו ולא רק את הזמן שלו]
  • איך יעבוד התהליך. [זמני המפגשים ואורכם, רמת הזמינות של היועץ, מדיניות ביטולי מפגשים וכו']
  • כמה תשלמי ומתי.
  • התחייבות של היועץ לחשיבה עסקית ופיננסית – שימת לב להחזר השקעה, לתזרים מזומנים, ליכולת החזר, להתחייבויות קודמות, למלאי, לעלויות פרסום ושיווק ולמתן יעוץ רק בהתחשב בכל הנתונים הללו.
  • אם הוחלט על תשלום מראש או על ריטיינר [לא מומלץ] יש לכלול סעיף ברור של יציאה מההסכם, החזרים, וקטיעת התהליך. כמו כן – מי הבורר המוסכם במקרה של סכסוך עבודה

בהצלחה!!

 

נ.ב. יכול להיות שתתאים לך תכנית שמשלבת יעוץ+ליווי+קורסים. יש דבר כזה! אם את חושבת שזה מה שיקדם את העסק שלך – לחצי כאן. 

_______________________________

מסכימה? ניסית את זה? יש לך תובנות? שתפי אותנו! את כולנו! תודה לך, כתבי כאן בתגובות: 

השארת תגובה